Vládny program ESO - tlačové informácie

:

Call centrum MV SR - informačný kanál na komunikáciu so štátnou správou od 1. januára 2014

19. 01. 2025 Callcentrum  od roku 2014 a zabezpečuje pre občanov najmä telefonickú podporu a to v týchto oblastiach: Poskytuje informácie o životných situáciách občana súvisiace s agendami v gescii MV SR. Do tejto kategórie patria napríklad informácie z agend dokladov, evidencie vozidiel a ďalšie. Poskytuje informácie o elektronických službách MV SR dostupných na https://portal.minv.sk a zabezpečuje komunikáciu pri riešení...

Srbská premiérka Ana Brnabičová navštívila bratislavské klientske centrum

12. 12. 2018 Slovensko je pripravené odovzdať svoje skúsenosti s reformou a elektronizáciou verejnej správy Srbsku. Informovala o tom ministerka vnútra SR Denisa Saková po stretnutí so srbskou premiérkou Anou Brnabičovou v Klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave v utorok 11. decembra 2018. Hostia zo Srbska si chceli pozrieť fungovanie a priestory klientskeho centra v praxi. "Ich záujem vyplýva z toho, že Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou, tak ako SR v rokoch 2012 - 2013. Chce reformovať...

Stanovisko ministerstva vnútra k záverečnej správe NKÚ SR o implementácii programu ESO

29. 05. 2018 Program ESO je najväčšia plánovaná reforma štátnej správy od roku 1989. Jej ambíciou je zefektívniť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy a jej služieb pre občana. V záverečnej správe Implementácia Programu ESO Najvyšší  kontrolný úrad konštatuje, že program ESO  „sa v oblasti služieb poskytovaných občanovi javí ako zásadný krok štátnej správy k zlepšovaniu podmienok občanov v oblasti vybavovanie veci verejných, čo...

Slovensko je pripravené pomôcť odborníkmi pri reformách na Kube

23. 02. 2018 „Slovensko bude podporovať reformné zámery Kuby, pričom v mnohých oblastiach sme pripravení poskytnúť našich odborníkov". Vyhlásil to podpredseda vlády a minister vnútra Robert Kaliňák na stretnutí s podpredsedom Rady ministrov a ministrom ekonómie a plánovania Kubánskej republiky Ricardom Cabrisasom v Havane. Minister vnútra Robert Kaliňák na Kube viedol delegáciu, v ktorej boli aj minister zdravotníctva Tomáš Drucker a minister financií Peter Kažimír....

Bratislavské klientske centrum na Tomášikovej ulici za rok fungovania vybavilo viac ako pol milióna ľudí

10. 03. 2017 Klientske centrum v hlavnom meste navštívilo za jeden rok jeho fungovania viac ako 524 000 ľudí. Na tlačovej besede 9. marca 2017  to uviedol minister vnútra Robert Kaliňák. Šéf rezortu vnútra vyjadril s fungovaním centra spokojnosť. „Som rád, že klienti, ktorí sem prišli, sa naučili využívať benefity tohto centra,“ uviedol. Minister Kaliňák pripomenul, že klientske centrum v Bratislave spustili do prevádzky na jar 2016 a zhromaždili v ňom približne 15 úradov z ...

Ďalšie nové klientske centrum otvoríme v septembri v Žiline

28. 02. 2017 Rýchlosť vybavovania žiadostí Žilinčanov i obyvateľov celého regiónu na úradoch štátnej správy by sa mala od septembra rapídne zrýchliť. Prispeje k tomu tvorenie nového klientskeho centra štátnej správy, ktoré bude najmodernejším na Slovensku. Projekt centra predstavil 27. februára 2017 v Žiline minister vnútra Robert Kaliňák. "Po zvážení piatich relevantných ponúk sme vybrali priestor klientskeho centra v budove Europalace. Nakupujeme tu viac ako 13-tisíc metrov štvorcových za cenu zhruba...

Srbsko zbiera skúsenosti zo slovenskej reformy ESO

14. 06. 2016  Úspech reformy ESO (Efektívna, spoľahlivá a otvorená verejná správa), ktorú realizuje Ministerstvo vnútra  SR, je inšpiráciou aj pre zahraničie. O skúsenosti so zavádzaním reformy prejavilo záujem Srbsko. V dňoch 5. až 10. júna 2016 delegácia srbských odborníkov štátnej správy navštívila Slovensko, aby sa tu zoznámili s fungovaním verejnej správy vrátane budovania klientskych centier, ktoré uľahčujú komunikáciu občana so štátnou správou. Návšteva nadväzuje na...

Ministerstvo vnútra vytvorilo mechanizmus pre efektívnejší progres vo verejnej správe

31. 05. 2016 Lepšia koordinácia medzi rezortmi, kvalitnejšie nastavenie procesov a systémov a zabránenie ich duplicity či zabezpečenie bezproblémového kolovania žiadosti ako takej po úradoch bez nutnosti prítomnosti občana. To je len zlomok cieľov, ktoré chce ministerstvo vnútra dosiahnuť v programovom období 2014-2020 prostredníctvom hodnotiaceho mechanizmu – reformného zámeru. Reforma verejnej správy sa tak stane kontinuálnejšou, efektívnejšou a hospodárnejšou. Hlavné ciele reformného...