Tlačové správy

:

RSS

Humanitárna pomoc pre Nepál zasiahnutý prírodnou katastrofou

27. 05. 2015 Na základe uznesenia vlády Slovenskej republiky z 29. apríla 2015 poskytne Slovenská republika humanitárnu pomoc pre Nepálsku federatívnu demokratickú republiku zasiahnutú ničivými zemetraseniami. Konkrétnymi príjemcami, ktorí zabezpečia jej prebratie v hlavnom meste Káthmandu je Medzinárodná organizácia pre migráciu a Care Centre v Melamchi.  Preprava humanitárnej pomoci bude zabezpečená vo štvrtok  28. mája 2015 s odletom z Prahy za účasti dvoch zástupcov ministerstva vnútra a jedným...

Humanitárna pomoc pre Nepál zasiahnutý prírodnou katastrofou

27. 05. 2015 Na základe uznesenia vlády Slovenskej republiky z 29. apríla 2015 poskytne Slovenská republika humanitárnu pomoc pre Nepálsku federatívnu demokratickú republiku zasiahnutú ničivými zemetraseniami. Konkrétnymi príjemcami, ktorí zabezpečia jej prebratie v hlavnom meste Káthmandu je Medzinárodná organizácia pre migráciu a Care Centre v Melamchi.  Preprava humanitárnej pomoci bude zabezpečená vo štvrtok  28. mája 2015 s odletom z Prahy za účasti dvoch zástupcov ministerstva vnútra a jedným...

Kampaň s fiktívnou webstránkou zameraná proti obchodu s ľuďmi bodovala na prestížnej súťaži Zlatý klinec 2015

20. 05. 2015 Ukázať verejnosti, ako  ľahko sa človek môže stať novodobým otrokom - s  týmto zámerom pripravilo ministerstvo vnútra v spolupráci s občianskym združením BSOS edukatívno-preventívnu kampaň www.superzárobok.sk. Kampaň bola spustená na pár dní v marci tohto roku. Cieľom bolo zistiť. ako je verejnosť pri hľadaní práce v zahraničí informovaná o fenoméne zvanom obchod ľuďmi. Zlatý klinec je najvýznamnejšou súťažou o najkreatívnejšiu reklamu na...

Tematické stretnutie zástupcov Európskej migračnej siete

20. 05. 2015 V dňoch 12. - 13. mája 2015 sa v Piešťanoch pre zástupcov vybraných subjektov pôsobiacich v oblasti migrácie a azylu uskutočnilo tematické stretnutie Európskej migračnej siete  /EMN/ s názvom Sociálna práca a praktické skúsenosti so starostlivosťou o žiadateľov o udelenie azylu a osoby s udelenou medzinárodnou ochranou. Tematické stretnutie bolo zorganizované v rámci pracovného programu Národného kontaktného bodu EMN v SR na roky 2015-2016. Národný kontaktný...

O elektronické služby dopravných evidencií je záujem, eID karty má už viac ako 800-tisíc Slovákov

14. 05. 2015 Elektronické občianske preukazy /eID karty/, ktoré Slovenská republika vydáva od 1. decembra 2013, malo k 30. aprílu tohto roka 804 711 slovenských občanov. O certifikáty k bezplatnému vytvoreniu zaručeného elektronického podpisu požiadalo 38 597 občanov.Ministerstvo vnútra predpokladalo, že sprístupnenie e-služieb z oblasti dopravy, ktoré vychádzajú z každodenných potrieb občanov či podnikateľov, sa odrazí aj na záujme o elektronické občianske preukazy....

Tretí workshop OECD o manažmente ľudských zdrojov v štátnej správe

13. 05. 2015 Manažment ľudských zdrojov ako podstatná súčasť zlepšovania výkonu štátnej správy bol témou tretieho workshopu, ktorý ako súčasť národného projektu Budovanie kapacít a zvyšovanie efektívnosti verejnej správy zorganizovalo Ministerstvo vnútra SR pod záštitou  Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) v dňoch 12. a 13. mája 2015 v Bratislave. Experti OECD pripravujú v spolupráci so slovenským ústrednými orgánmi štátnej správy Public Governance Review, t.j....

Viac ako 4000 obchodov uzavretých cez e-trhovisko

07. 05. 2015 Rozhodnutie ísť do projektu Elektronického kontraktačného systému bolo správne. Ukazuje sa to už po troch mesiacoch ostrej prevádzky elektronického trhoviska, od februára do apríla 2015, kedy celkové dosiahnuté úspory presiahli 4,7 milióna eur. "Výrazne tak prevýšili doterajšie náklady na projekt vo výške 3,5 milióna eur. V krátkej dobe tak projekt elektronického trhoviska prekonal očakávania jeho zriaďovateľa." Na tlačovej konferencii  5. mája 2015 to konštatoval minister vnútra Robert...

Pracujeme na integrácii príjmu tiesňových volaní

07. 05. 2015 Od roku 2013 ministerstvo vnútra modernizuje informačné prostredie polície tak, aby sa podnety od občanov dostávali k hliadkam polície okamžite, verejnosť získavala transparentné informácie napríklad o dopravnej situácii a prístup policajných zložiek bol proaktívny. To si vyžaduje okrem iného optimalizovanú databázu údajov z evidencií či rozširovanie funkcionality mobilných klientov vo vozidlách polície napríklad kvôli lustráciám v informačných systémoch. Tvoríme vedomostnú...