Jednotná digitálna brána – služby MV SR
Kód ITMS2014+: 311071CJG9
Kód výzvy: OPII-2021/7/12-DOP
Termín realizácie projektu: 04/2023 – 11/2023
Prijímateľ: Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Výška NFP: 594 076,80 EUR
Dátum podpisu zmluvy o poskytnutí NFP: 31. 03. 2023
Miesto realizácie projektu: celá SR
Operačný program: Integrovaná infraštruktúra spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja
Prioritná os: 7 Informačná spoločnosť
Investičná priorita: 2c/ Posilnenie aplikácií IKT v rámci elektronickej verejnej správy, elektronického vzdelávania, elektronickej inklúzie, elektronickej kultúry a elektronického zdravotníctva
Špecifický cieľ: 7.3: Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov, 7.4: Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov
Projekt bol úspešne zrealizovaný a ukončený.
Popis projektu
Projekt sa dotýka posilnenia aplikácií IKT v rámci elektronickej štátnej správy, elektronického vzdelávania, elektronickej inklúzie, elektronickej kultúry a elektronického zdravotníctva. Ide o zvýšenie kvality:
- štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov,
- štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov
V rámci cezhraničnej kompatibility prebehne v rámci projektu implementácia konkrétnych cezhraničných služieb pre občanov a podnikateľov. Ide o implementáciu nových služieb.
V projekte sa priamo realizujú konkrétne elektronické služby a zmeny nad dotknutými informačnými systémami.
- Koncové elektronické služby, ktoré budú zverejnené na ÚPVS:
- Vydávanie potvrdenia o narodení;
- Vydávanie potvrdenia o pobyte cudzinca;
- Vydávanie potvrdenia o registrácii vozidla
- Aplikačné elektronické služby:
- Poskytnutie údajov o narodení
- Poskytnutie údajov o pobyte cudzinca
- Poskytnutie údajov o registrácií vozidla
- Informačné systémy verejnej správy:
- Evidencia vozidiel
- Evidencia cudzincov
- Centrálny informačný systém matričnej agendy – CISMA
V rámci navrhovaného riešenia bude realizovaná nová biznis funkcia: Evidencia údajov o cudzincoch - držiteľoch autentifikačných prostriedkov vydávaných mimo SR a notifikovaných podľa naradenia eIDAS, ktorí pristupujú na elektronické služby OVM v rámci SR. Týmto používateľom bude teda za daných podmienok umožnené autentifikovať sa vlastným identifikačným prostriedkom vydaným mimo SR iným členským štátom EÚ a v budúcnosti využiť elektronické služby OVM v rámci SR
Každý členský štát má zabezpečiť, aby používatelia mali prístup ku ktorýmkoľvek postupom uvedeným v prílohe II nariadenia o jednotnej digitálnej bráne a mohli ich dokončiť plne online, pokiaľ je príslušný postup zavedený v dotknutom členskom štáte. Biznis architektúra budúceho stavu reflektuje vytvorenie 3 nových koncových služieb, ktoré budú prevažne poskytované pre cudzincov notifikovaných podľa nariadenia eIDAS. Dve služby navyše budú môcť byť využívané aj občanmi a podnikateľmi SR. Nové koncové služby vychádzajú z postupov uvedených v rámci prílohy II nariadenia o jednotnej digitálnej bráne. Z pohľadu MV SR sú relevantné vytvorené koncové služby:
- Vydávanie potvrdenia o narodení (ks_350879)
- Vydávanie potvrdenia o pobyte cudzinca (ks_350880)
- Vydávanie potvrdenia o registrácii vozidla (ks_350881)
Jednotlivé koncové služby budú realizované prostredníctvom služieb publikovaných na slovensko.sk a budú realizované prostredníctvom vytvorených 3 nových aplikačných služieb:
- Poskytnutie údajov o narodení (as_62648)
- Poskytnutie údajov o pobyte cudzinca (as_62649)
- Poskytnutie údajov o registrácií vozidla (as_62650)
Riešenie bude v čo najväčšej miere využívať rezortné moduly ako aj spoločné moduly prostredníctvom existujúcich integrácií ako sú napr.: Autentifikačný modul, Modul elektronických schránok, Modulu elektronických formulárov, Modul elektronických platieb a Modul elektronického doručovania.
V rámci implementácie dôjde k vytvoreniu nových integrácií, volaní a k rozvoju nasledovných systémov:
- Centrálny informačný systém matričnej agendy – CISMA (isvs_193)
- Evidencia cudzincov (isvs_189)
- Evidencia vozidiel (isvs_171)
Výstupy budú prebiehať plne online od odoslania podania po získanie potvrdenia (úradný dokument opatrený kvalifikovanou elektronickou pečaťou a časovou pečiatkou) do elektronickej schránke žiadateľa.
Aktivity projektu
Hlavné:
1. Analýza a Dizajn
2. Nákup technických prostriedkov, programových prostriedkov a služieb
3. Implementácia a Testovanie
4. Nasadenie
Podporné:
- Zabezpečenie komunikácie a informovanosti
- riadenie projektu.