Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Žilinský kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 |
Počet nehôd celkom | 265 | 88 | 6 | 46 | 8 | 14 | 34 | 21 | 15 | 11 | 13 | 9 |
| porušenie povinnosti vodiča | 80 | 40 | 1 | 9 | 3 | 3 | 4 | 3 | 6 | 4 | 4 | 3 |
| | tj. % | 30,2 | 45,5 | 16,7 | 19,6 | 37,5 | 21,4 | 11,8 | 14,3 | 40 | 36,4 | 30,8 | 33,3 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 52 | 30 | 1 | 6 | 2 | 2 | 0 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 6 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nedbanie zvýšenej opatrnosti voči cyklistom a chodcom, najmä deťom, zdravotne postihnutým osobám, osobitne voči osobám, ktoré používajú bielu palicu, a starým osobám | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
náhle zníženie rýchlosti jazdy alebo náhle zastavenie, ak to nevyžaduje bezpečnosť cestnej premávky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 56 | 19 | 3 | 11 | 3 | 4 | 9 | 1 | 2 | 1 | 0 | 3 |
| | tj. % | 21,1 | 21,6 | 50 | 23,9 | 37,5 | 28,6 | 26,5 | 4,8 | 13,3 | 9,1 | 0 | 33,3 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 38 | 15 | 3 | 5 | 0 | 3 | 7 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 10 | 0 | 0 | 3 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlastnostiam vozidla a nákladu | 3 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 32 | 1 | 0 | 4 | 1 | 1 | 10 | 6 | 3 | 0 | 6 | 0 |
| | tj. % | 12,1 | 1,1 | 0 | 8,7 | 12,5 | 7,1 | 29,4 | 28,6 | 20 | 0 | 46,2 | 0 |
nedisciplinované a neohľaduplné správanie sa | 16 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 4 | 4 | 0 | 0 | 5 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 5 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie správania v cestnej premávke svojim schopnostiam | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 23 | 6 | 0 | 5 | 0 | 2 | 1 | 7 | 0 | 1 | 1 | 0 |
| | tj. % | 8,7 | 6,8 | 0 | 10,9 | 0 | 14,3 | 2,9 | 33,3 | 0 | 9,1 | 7,7 | 0 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 23 | 6 | 0 | 5 | 0 | 2 | 1 | 7 | 0 | 1 | 1 | 0 |
nesprávny spôsob jazdy | 19 | 4 | 0 | 5 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 |
| | tj. % | 7,2 | 4,5 | 0 | 10,9 | 0 | 21,4 | 2,9 | 14,3 | 0 | 27,3 | 0 | 0 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 19 | 4 | 0 | 5 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 |
nesprávna jazda cez križovatku | 15 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 |
| | tj. % | 5,7 | 5,7 | 0 | 4,3 | 0 | 0 | 11,8 | 0 | 0 | 9,1 | 7,7 | 22,2 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
nedanie prednosti vozidlu vchádzajúcemu na kruhový objazd | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne odbočovanie | 12 | 6 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 4,5 | 6,8 | 16,7 | 4,3 | 12,5 | 0 | 0 | 0 | 13,3 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 6 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
odbočovanie bez znamenia o zmene smeru jazdy | 4 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neopatrné odbočovanie | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 9 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| | tj. % | 3,4 | 1,1 | 16,7 | 2,2 | 0 | 0 | 11,8 | 4,8 | 0 | 0 | 7,7 | 0 |
nebezpečné cúvanie | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne obchádzanie | 5 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,9 | 2,3 | 0 | 2,2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6,7 | 9,1 | 0 | 0 |
nesprávne obchádzanie vozidla, ktoré zastavilo alebo stojí | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne obchádzanie prekážky cestnej premávky | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neopatrné obchádzanie alebo míňanie stojaceho vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne obchádzanie stojaceho autobusu, ktorý je označený ako autobus prepravujúci deti | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nesprávna jazda v jazdných pruhoch | 3 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,1 | 2,3 | 0 | 2,2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
jazda v nesprávnom pruhu mimo obce | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
bránenie v jazde rýchlejšiemu vozidlu v ľavom jazdnom pruhu v obci | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde vodičovi idúcemu v priebežnom pruhu pri zaraďovaní z pripájacieho pruhu | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |