Rozbor dopravnej nehodovosti podľa hlavných príčin (10 najpočetnejších podľa 1. a 2. úrovne)
| Banskobystrický kraj |
| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
Počet nehôd celkom | 308 | 53 | 15 | 17 | 13 | 12 | 44 | 6 | 7 | 27 | 12 | 40 | 28 | 34 |
| porušenie povinnosti vodiča | 101 | 19 | 1 | 6 | 6 | 5 | 14 | 0 | 3 | 8 | 4 | 18 | 8 | 9 |
| | tj. % | 32,8 | 35,8 | 6,7 | 35,3 | 46,2 | 41,7 | 31,8 | 0 | 42,9 | 29,6 | 33,3 | 45 | 28,6 | 26,5 |
nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke | 78 | 14 | 0 | 5 | 5 | 4 | 13 | 0 | 3 | 7 | 4 | 14 | 3 | 6 |
vedenie vozidla po požití alkoholu v takom čase, keď sa alkohol nachádza v organizme vodiča | 10 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 |
nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov | 6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená najmä úrazom, chorobou, nevoľnosťou alebo únavou | 5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
vozidlo nemožno prevádzkovať v cestnej premávke | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
vedenie vozidla, ak je schopnosť vodiča viesť vozidlo znížená užitím liekov | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
nedovolená rýchlosť jazdy | 70 | 11 | 6 | 5 | 2 | 4 | 14 | 2 | 3 | 2 | 1 | 6 | 8 | 6 |
| | tj. % | 22,7 | 20,8 | 40 | 29,4 | 15,4 | 33,3 | 31,8 | 33,3 | 42,9 | 7,4 | 8,3 | 15 | 28,6 | 17,6 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy svojim schopnostiam | 47 | 8 | 2 | 5 | 2 | 3 | 13 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 4 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a povahe vozovky | 16 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy poveternostným podmienkam | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy vlastnostiam vozidla a nákladu | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
neprispôsobenie rýchlosti jazdy iným okolnostiam, ktoré možno predvídať | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne otáčanie a cúvanie | 32 | 5 | 2 | 0 | 2 | 1 | 5 | 1 | 0 | 2 | 2 | 4 | 2 | 6 |
| | tj. % | 10,4 | 9,4 | 13,3 | 0 | 15,4 | 8,3 | 11,4 | 16,7 | 0 | 7,4 | 16,7 | 10 | 7,1 | 17,6 |
nebezpečné cúvanie | 15 | 3 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 5 |
nezaistenie bezpečného cúvania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 |
nezaistenie bezpečného otáčania pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby | 4 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie pravidiel pre odbočovanie (§ 19) a pre prejazd cez križovatku (§ 20) pri otáčaní | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
cúvanie na neprehľadných alebo na inak nebezpečných miestach | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky | 25 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 7 | 2 | 1 | 3 | 5 |
| | tj. % | 8,1 | 3,8 | 13,3 | 0 | 0 | 8,3 | 4,5 | 0 | 0 | 25,9 | 16,7 | 2,5 | 10,7 | 14,7 |
nedisciplinované a neohľaduplné správanie sa | 14 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 5 |
neprispôsobenie správania v cestnej premávke svojim schopnostiam | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie sa poveternostným podmienkam v cestnej premávke | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania najmä stavebnému a dopravno-technickému stavu cesty | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
neprispôsobenie svojho správania situácii v cestnej premávke | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedbanie na dopravné značky a dopravné zariadenia | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedodržanie vzdialenosti medzi vozidlami | 14 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 2 |
| | tj. % | 4,5 | 13,2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4,5 | 0 | 0 | 7,4 | 0 | 2,5 | 0 | 5,9 |
nedodržanie dostatočnej vzdialenosti od vozidla jazdiaceho vpredu | 14 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 2 |
nesprávny spôsob jazdy | 13 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 1 |
| | tj. % | 4,2 | 0 | 13,3 | 5,9 | 0 | 8,3 | 2,3 | 0 | 0 | 18,5 | 0 | 5 | 0 | 2,9 |
jazda po nesprávnej strane, okraju vozovky | 12 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 5 | 0 | 2 | 0 | 0 |
jazda po krajnici, okrem obchádzania a vyhýbania | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nesprávna jazda cez križovatku | 11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 |
| | tj. % | 3,6 | 3,8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4,5 | 0 | 0 | 0 | 16,7 | 7,5 | 3,6 | 2,9 |
nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 1 |
nezastavenie, nedanie prednosti v jazde z vedľajšej cesty na značku Stoj, daj prednosť v jazde! vozidlám prichádzajúcim po hlavnej ceste | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
nesprávne odbočovanie | 7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 2 |
| | tj. % | 2,3 | 1,9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,5 | 7,1 | 5,9 |
nedanie prednosti v jazde protiidúcim motorovým vozidlám i nemotorovým vozidlám a električkám idúcim v oboch smeroch pri odbočovaní vľavo | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 |
neopatrné odbočovanie | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedanie prednosti v jazde cyklistovi idúcemu rovno vodičom odbočujúcim vpravo | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
nesprávne predchádzanie | 5 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| | tj. % | 1,6 | 1,9 | 0 | 0 | 23,1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2,9 |
predchádzanie pri nedostatočnom rozhľade pred sebe | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nesprávne zaradenie sa pred predchádzané vozidlo | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
nedostatočný bočný odstup pri predchádzaní | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
predchádzanie bez ohľadu na vodiča jazdiaceho v protismere alebo iných účastníkov cestnej premávky | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
vplyv prevádzky | 4 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| | tj. % | 1,3 | 5,7 | 0 | 5,9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
rozbitie skla odrazeným kameňom | 4 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |