Preskočiť na hlavný obsah Prejsť na hlavnú ponuku

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky

Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky   Dnes je 29. marec 2024, piatok
 

Bratislavské klientske centrum na Tomášikovej ulici za rok fungovania vybavilo viac ako pol milióna ľudí

10. 03. 2017

klientske-ilustrak-marec

Klientske centrum v hlavnom meste navštívilo za jeden rok jeho fungovania viac ako 524 000 ľudí. Na tlačovej besede 9. marca 2017  to uviedol minister vnútra Robert Kaliňák. Šéf rezortu vnútra vyjadril s fungovaním centra spokojnosť. „Som rád, že klienti, ktorí sem prišli, sa naučili využívať benefity tohto centra,“ uviedol.


Minister Kaliňák pripomenul, že klientske centrum v Bratislave spustili do prevádzky na jar 2016 a zhromaždili v ňom približne 15 úradov z desiatky adries. Tie podľa ministra vnútra v roku 2015 navštívilo 290-tisíc občanov, za posledný rok teda ide o výrazný nárast.

"Klienti, ktorí sem prišli, sa už naučili  nielen to, že všetky úrady sú na jednom mieste, ale  že tu môžu bez problémov bezplatne zaparkovať, samozrejme využiť bezbariérový prístup, bezplatnú wifi alebo detský kútik, skrátka na kultúru, ktorá sa pri styku so štátom predpokladá v 21. storočí, " povedal Robert Kaliňák.

Štátna tajomníčka MV Denisa Saková a minister vnútra Robert Kaliňák


„Pomerne veľký počet tvoria ľudia, ktorí nemajú v Bratislave trvalý pobyt," upozornil minister. Ide teda o občanov, ktorí v hlavnom meste napríklad pracujú a využili možnosť si v Bratislave aj vybaviť potrebné doklady.
Zvlášť ocenil zlepšenie situácie na dopravnom inšpektoráte. „Vybavili sme viac ako 110-tisíc občanov, kým čakacia doba v bývalom sídle na Kopčianskej ulici bola 2,5 hodiny, v klientskom centre sme to stiahli na viac ako 22 minút," uviedol.

Priemerná čakacia lehota v klientskom centre je v súčasnosti 19 minút, podľa predstáv rezortu vnútra by sa mala skrátiť ešte zhruba o štyri minúty.
Spokojnosť s fungovaním klientskeho centra vyjadrilo podľa neho 91 percent jeho návštevníkov.

Štátna tajomníčka MV SR Denisa Saková upozornila, že od 1. júla tohto roka by mali štatutári právnických osôb komunikovať s úradmi elektronickou formou. Musia si teda vybaviť elektronický občiansky preukaz s aktívnym čipom. Doteraz tak urobilo len 47,5 percenta štatutárov.

 

Dôležité odkazy

Všetko o COVID 19

Verejné obstarávanie na MV SR

 

Podcast

Dôležité oznamy

Elektronický občiansky preukaz